Kolla din pung..

Du kan kolla din pung hemma, själv...skall berätta hur du skall göra...



Hur gör man?

  1. Lyft upp dina testiklar med ena handen så att de vilar i handflatan.
  2. Känn försiktigt på testikeln med den andra handen. Det ska inte göra ont. Känn även på baksidan av testikeln. Känn sedan på den andra testikeln.

Vad ska jag känna efter?

  1. Testiklarna ska kännas mjuka, lite hala på ytan samt  jämna och släta, när du tar på dem. Storleken är oftast olika där den vänstra testikeln i regel är lite större och hänger lite högre upp än den högra. Förändras testikeln i tyngd och form över tid bör du kontrollera dig hos en läkare.

  2. Känn på och runt testiklarna i pungen efter knölar. Mindre knölar är oftast ofarliga men känner du något som ändrar i form och storlek bör du kontrollera dig hos en läkare.

  3. Gör det ont eller känns testikeln varm och svullen kan detta vara ett tecken på en inflammation i testiklarna eller en könssjukdom. Boka alltid tid för en undersökning om du är osäker på vad du känner i pungen.

           KALL PUNG KRYMPER IHOP             VÄRME MJUKNAR UPP PUNGEN

Källa: http://www.jarvamansmottagning.nu



/Sara

Kommentarer
Postat av: Magda

Hej jag vil l egentligen vara en kille men jag är 13 år och tjej kan ni något om snippor egentligen??

För jag är beroende av snoppar och det kliar jätte mycket i min snippa. Mina slidor har blivit jätte långa och det svider och allt så när jag e hemma själv så går jag in i duchen och tar strålen mellan bena det e jätte skönt snälla hjälp mig med det problemet.

ett till problem har jag Mina bröst jag tycker dom e stora dom är nästan störst i klassen tror jag. snälla hjälp mig och jag vill att en kille svarar

2011-02-09 @ 12:33:37
Postat av: grunda

men det låter ju bra! alltså att dina bröst är störst i klassen:)

2011-03-01 @ 22:30:43

Lämna din åsikt

Namn:
Besök oss igen?

Msn? (bara vi som ser den)

Har du också en blogg? :)

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0